Historie skupiny firem pk Solvent sahá do roku 1992. Původně malá živnost stojící na nadšení studentů ze Žamberka, kteří si chtěli vydělat peníze na vybavení pro svou rockovou skupinu, se vyvinula do podoby nejvlivnějšího velkoobchodu a největší maloobchodní sítě s drogistickým zbožím v České republice.

2017-2018

  • po 16 letech měníme 2x oceněný, první (nejstarší) loajalitní klub v ČR (Teta Klub) na ještě výhodnější pro zákazníka
  • rozbíháme e-shop drogerie
  • úspěšně zvládáme velkou infrastrukturní změnu v přechodu na procesně řízenou organizaci a ERP systém SAP

2016

  • v dubnu se loučíme s původním logem Teta drogerie a vedle sítě prodejen s novým designem a logem Teta vzniká nová sít drogerií – Top drogerie www.topdrogerie.cz
  • v září dosahujeme magického čísla 500 prodejen v novém designu Teta drogerie
  • zahajujeme marketingovou kampaň na novou síť TOP drogerie, která je většinově provozována franšízanty – partnery

2015

  • máme již 400 prodejen s novým logem Teta drogerie
  • obhajujeme titul Obchodníka roku v kategorii Obchodník s drogerií a parfumerií, čímž navazujeme na vítězství z předchozích let.
  • jsme oceněni prvním místem i v kategorii Věrnostní program roku (jako jediná maloobchodní firma napříč všemi sortimenty již podruhé od roku 2013)
  • vzniká Facebooková stránka facebook.com/tetadrogerie

2014

  • v roce 2014 máme 200 prodejen s novým Teta logem (a formátem) a paralelně provozujeme 600 prodejen se starým logem (a formátem), fakticky tak provozujeme 2 různé maloobchodní sítě
  • spouštíme velkou marketingovou kampaň na NOVOU Tetu
  • na Slovensku začínáme s transformaci na NOVOU Tetu

2013

  • otevíráme první prodejny s  novou podobou loga Teta        
  • startujeme přestavbu prodejen, která svým rozsahem nemá v České republice obdoby („co den, to nová prodejna“) 
  • měníme celkový design prodejen
  • pro členy Teta klubu nabízíme nový lifestylový Teta magazín plný slev
  • získali jsme ocenění Věrnostní program roku v soutěži Obchodník roku

2012

  • kupujeme české pobočky německé sítě Schlecker (poprvé v regionu střední Evropy kupuje lokální podnikatel část nadnárodního řetězce)
  • tímto krokem se Teta rozrůstá na celkem 800 maloobchodů
  • otevíráme prodejny i ve velkých městech, kde do té doby značka Teta citelně chyběla

2008 - 2011

  • v roce 2009 na Slovensku úspěšně kupujeme dva největší velkoobchody Nachema a Pemas, které slučujeme do Solvent-SK, získáváme kvalitní společníky a s nimi rozbíháme maloobchodní síť Teta-SK, která provozuje přes 250 prodejen
  • mezitím v České republice rozvíjíme tyto aktivity:
    • jsme velkoobchodem s drogérií
    • distribuujeme významné výrobce drogistického zboží celému nezávislému trhu
    • Poskytujeme servisní podporu franšízám značky Teta drogerie
    • Produkujeme privátní značky drogerie pro nezávislý trh
    • Zavádíme nový pilotní koncept Teta krása

2005 - 2007

  • v letech 2005 - 2006 stavíme vlastní centrálu a logistická centra v Praze a Olomouci
  • získáváme 3 vítězství v soutěži Obchodník roku (2005, 2006, 2007) v konkurenci ostatních drogistických (nadnárodních) řetězců
  • dochází k další akvizici původního velkoobchodního konkurenta, společnosti Mistr distribuce, s. r. o.

2000 - 2004

  • v roce 2000 společnost p.k. Solvent zakládá druhou generaci aliance - maloobchodní síť drogerií Teta, startuje s 250 partnerskými prodejnami pod značkou Teta
  • výjimečně provozujeme i vlastní prodejny pod značkou Teta drogerie, první přišly akvizicí firem Andr (2000 a 2001)
  • k významnému zvýšení počtu těchto prodejen dochází v roce 2004, kdy díky akvizici firmy Drogerie VO Nový Jičín, a. s., dochází k získání 80 prodejen (dříve Racek) a dalšího velkoobchodního podniku
  • Teta se dostává na pozici největší maloobchodní drogistické sítě, což umožňuje zajišťovat lepší podmínky našim partnerům (majitelům maloobchodů) při soutěži s nadnárodními řetězci
  • jako první na celém retailovém trhu jsme začali rozdávat zákazníkům karty Teta Klubu

1997 - 2000

  • rychlý růst firmy je nadále veden ideou zachovat důstojný nezávislý trh české drogerie
  • v důsledku rozvoje firmy a finanční krize 1997 až 1999 ukončuje činnost významná část velkoobchodní konkurence
  • vzhledem k finanční krizi v České republice v letech 1997 - 1999 krachuje významná část konkurence 
  • společnost p.k.Solvent se stává lídrem velkoobchodního trhu s drogerií v ČR a je připravena, tentokrát již úspěšně, spustit další projekt na podporu českých drogistů

1996 - 1997

  • v roce 1996 firma iniciuje vznik první nákupně-marketingové aliance Teta. Kromě drogistů zveme ke spolupráci také silnější velkoobchody, v listopadu 1996 se poprvé roznášejí letáky pod značkou drogerie Teta 
  • společný projekt bohužel brzy končí a silnější velkoobchody se pod novou značkou pokouší alianci převzít, firma bojuje o přežití a rozhodla se rozrůst ze specializovaného na celo-sortimentní velkoobchod 
  • v roce 1997 se živnost M.M. - p.k.Solvent transformuje na společnost p.k.Solvent s.r.o., kam kromě zakladatele Martina Moravce vstupuje jako společník jeho spolužák, Radek Graclík. 

1992 - 1995

  • v létě 1992 vzniká živnost M.M. - p.k.Solvent, která v úvodu stála na pomoci šestice vysokoškolských studentů ze Žamberka, nejvíce vkladu (na úkor studia) přináší budoucí společník Radek Graclík.
  • obchody s okrajovým sortimentem (zrcátka, natáčky, hřebínky) se začínají rozrůstat, vzniká celorepubliková distribuční síť, která se otevírá výrobkům českých producentů kosmetiky